zondag 21 maart 2010

Viagem de Nordeste - Noordoostenreis.

Okeeee..

Zo ongeveer heel januari heb ik dus een reis gemaakt, zo rond het noordoosten van Brazilie; Brasilia, Lençois, Salvador, Recife, Fortaleza, Jericoacoara, Natal, Itacaré, Porto Seguro em Rio de Janeiro. Zo’n reis met 40 andere buitenlandse studenten, dat is dus echt de moeite! Als ik nu begin te vertellen, weet ik al dat ik vanalles zal vergeten, dus zal het bespreking per dag worden –

6 januari;

Afspreken in Sao Paulo. Daar waren we al met 6 belgen – in het total zouden we met 10 zyn, op een totaal van 40… alleen de Duitsers waren erger; die waren met een stuk of 15 (:

7 januari;

Vertrokken naar BRASILIA, tegen de avond daar toegekomen.. een paar slimmerds hadden ontdekt dat de fitness niet echt gesloten was, gewoon de deur opheffen en opendoen, dus zyn we ‘s nachts nog wat id sauna en ih zwembad gegaan ^^

8 januari;

Museumbezoek – congresbezoek – uitzicht van uit een toren – zuiverheidstempel . druk dagje dus (: |al de foto’s staan op facebook btw!| ‘savonds dan nog pizza gaan eten .. het waren zo 2 tafels van elk 20, en ik zat juist in het midden vd tweede tafel, dus had ik echt niet veel keus; de lekkerste pizzas waren altyd al op Ö nuja, terug ih hotel zyn we nog met een stuk of 15 op het dak gegaan – nadat we eerst weer de sauna & zwembad geweest zyn ^^. Om 12uur moesten we gaan slapen, dus de begeleidster kwam ons halen. Juist dat moment begon myn maag te grommen … ik vraag dan zo of ik niet nog snel naar de mcDo naast ons hotel mag gaan, omdat ik zooooo weinig pizza gekregen had … da mocht – dus met zo die bende v 15 naar de drive thru vd mcDo achter yscrèm!^^ normaal moesten we dan gaan slapen (normaal, idd ;p) maar iedereen sliep op hetzelfde verdiep, behálve de begeleidsters! We komen dus toe op ons verdiep; “eigenlyk heb ik geen zin om myn crèm alleen op te eten…” “ik ook nie…” … iedereen op de grond id gang zyn crèm opeten … wat babbelen, Michiel haalde dan zyn spel uno-kaarten boven, maar we hebben het niet kunnen spelen omdat iedere keer dat de lift de 6de verdieping passeerde, iedereen wegspurtte naar zyn kamer – egt hilarisch! Waarschynlyk zaten de bewakers beneden ons gewoon super hard uit te lachen… x) uiteindelyk kwam de andere begeleidster dan – en zyn we gaan slapen (: -welja ik toch, van de rest weet ik het niet ;p-

9 januari;

Busrit – CHAPADA DE DIAMANTINA, Lençois

10 januari;

Grotbezoek in 3 verschillende groepjes, echt zotzalig; constant zot doen en zo met die van myn groepje. Bergbeklimming – superlastig, maar echt een prachtig zicht! Erna nog naar een watervalletje gegaan – wat gezwommen. ‘s avonds dan het stadje zelf, Lençois bezocht. Met een stuk of 8 meisjes hebben we een klein zaaltje waar ze pagoda-muziek speelden gevonden. (Pagode is een muziekstyl, vooral van Bahia –myn staat- ) superzalig! Er waren daar 2 meisjes die ons dan voortoonden hoe te dansen op de muziek, echt machtig! ‘s avonds dan nog wat zitten babbelen by het zwembad (we zaten in een herbergje, supergezellig, en daar is het centrale punt zo echt het zwembad – heel de reis door was dat zo, in hotels ook wel, maar minder aangezien we soms ‘s avonds niet meer mochten zwemmen…)

11 januari;

3km wandelen id bergen voor aan een natuurlyke glybaan te komen – eerst heb ik een uur getwyfeld of ik het zou doen, maar uiteindelyk heb ik er toch van gegaan, en echt, zot zalig! ^^ daar dan een meisje van myn school gezien, super toevallig (: ‘s namiddags dan naar een natuurlyk zwembadje, en onderweg verschillende soorten klei waarmee je je kan “schilderen” tegengekomen. ‘s avonds was er dan nog een capoeira-show in onze herberg, echt sjiek om te zien, en erna weer wat zitten babbelen.

12 januari;

8u op de bus gezeten; SALVADOOOOOR! (myn huidige woonplaats dus ^^) welja, eerst zyn we dus naar een “gemeente” een uurtje verder geweest, naar een schildpaddenproject, TAMAR, in Praia do Forte. Terug ih hotel mochten we niet meer in het zwembad omdat het al te laat was. Dan maar erlangs wat zitten babbelen-

13 januari;

Naar Mercado Modelo geweest, een overdekt marktje, dan via de Elevador Lacerda naar Pelourinho gegaan, daar kwamen dan 3 buitenlandse studenten die hier in Salvador zitten ons bezoeken (: ‘s avonds zyn we dan naar een folklore-balletshow gegaan, echt prachtig!

14 januari;

Met een boot naar een eilandje gegaan, er was gewoon niémand anders. Egt zalig! Erna nog naar Bonfim Light geweest, een show met 3 grote namen van Axé (een andere muzieksoort), en echt, ik heb my zót gejeund! ;D

15 januari;

Busrit ; RECIFE.

16 januari;

Naar een strand geweest, Porto de Galinhas – waar ge dan zo me een klein zeilbootje by vissen kon duiken, omdat ze vastzaten in het koraal ofzo.. ‘s avonds normaal naar het shopping maar ik had iets aan myn voet en kon niet gaan…

17 januari;

City tour met de bus – normaal gingen we vandaag dus naar een repetitie voor carnaval in februari, maar rond de middag begon het te giéten, maar tegen we dan toekwamen op dat “carnaval” was het al wat minder, en samen met nog een paar andere doorzetters zyn we dan naar daar geweest. Dat was zo meelopen in kleine stoetjes, echt zalig! We moesten dan terugkeren, om te beslissen of we nog meer wilden gaan of niet, maar toen we op het verzamelpunt toekwamen, begon het wéér te gieten, dus konden we niet meer gaan… ‘s avonds weer naar het shopping (:

18 januari;

Busrit; FORTALEZA.

19 januari;

Heel de dag strand, ‘s avonds dan naar een avondmarktje vlakby het strand gegaan. Afscheid van Hanna (Duitse) en haar gastzus, Bruna….

20 januari;

Afscheid Lisa (Elizaveta, Duitse). JERICOACOARA! We kwamen toe in een stadje daar dichtby, dan moest iedereen op een jeep, met de koffers enal, en door een woestyn naar Jeri zelf ^^ toen we toekwamen nog even gezwommen –weer een herbergje!^^- ‘s avonds vry rondlopen in het stadje zelf, omdat het toch zo klein is dat ge toch nie kunt verdwalen, en erna naar een electro-feestje.

21 januari;

We mochten doen wat we wilden, dus ben ik om 9u opgestaan, gaan onbyten en weer gaan slapen tot 12uur omdat ik echt moe was… dan ben ik gaan middageten met een Belgische en een Amerikaanse, maar daar begon ik helemaal koorts te krygen .. ik ben dan maar teruggekeerd naar het herbergje, en drekt in myn bed gekropen.. 3uur later komt een andere Belgische binnen, haalt snel een begeleidster omdat ik zo iets van 40° koorts ad … (: warme douche gepakt, en sinds lang beginnen water drinken (waarschynlyk dus een uitdroging (: )

22 januari;

Normaal met de buggy’s gaan ryden, maar wyselyk thuisgebleven, hoewel datk sochtends al geen koorts meer had. Nuja, snamiddags is dat dan weer begonnen, en savonds dan naar een “ziekenhuisje” gegaan, spuit in mn onderrug –zeeeeeer datda dee!- en twas over (: ‘savonds was er dan Forró-les (andere muziekstyl) maar ik deed niet mee; nog wat moe … nuja, de anderen uitlachen heeft ook wel iets ^^

23 januari;

Busrit ; afscheid Oxee (Hongarye) en Leticia (begeleidster van AFS) NATAL!

24 januari;

Fort bezocht + naar een vies strand gegaan … erna naar het strand; zwembad, privé-strand, sauna… echt zalig! :D

25 januari;

Busrit; Aracajú (alleen overnachting)

26 januari;

Busrit; ITACARÉ!

27 januari;

Een strandje bezocht, itacarézinho, en erna via een bergwandelingske nog twee andere strandjes bezocht, onderweg constant zot zitten doen – Belgische momentjes, echt hilarisch gewoon! ‘s avonds normaal naar een feestje, maar het begon maar om 1uur, veel te laat voor ons dus… dan maar zelf op zoek gegaan naar een feestje (met begeleidster natuurlyk.) ; forró-feestje, nog sjiek ^^

28 januari;

Strand bezocht, zowat de helft vd groep heeft uiteindelyk op zyn handdoek wa liggen rusten!^^ 3 weken reizen begint duidelyk al door te wegen ;p ‘s avonds vry in het stadje rondlopen.

29 januari;

Busrit; PORTO SEGURO!

Nog een paar uurtjes in het zwembad gebleven (herbergje!^^) en na het avondeten naar een superzalig feesteiland! Echt superzalig! Daar dan nog 100 rotary-mensen tegengekomen, die dezelfde reis maken, maar met een andere organisatie. Tegen 4uur was dat daar gedaan, echt overzalig!!

30 januari;

Strand, en na het avondeten drekt slapen. ;p

31 januari;

Verjaardag Manon! De ontdekking van Brazilie – eerste plaats waar de buitenlanders dus een voet aan land gezet hebben. Dan naar een mega-cabana gegaan (een cabana is zo een hutje op het strand, waar je drank en voedsel kan bestellen) – met een podium met ‘dansles’ – echt machtig! :D na het avondeten nog wat buiten gezeten ^^

1 februari;

Busrit- Vitória; alleen overnachtig. Ons hotel lag naast een overzot yssalon, zalig gewoon! :D

2 februari;

‘s nachts tot een uur of 2 en een half wakker gebleven met Liesa en Eva (2 belgische)… we konden niet slapen omdat de airco niet werkte, en om 2 uur moesten we dan een nachtelyke verhuis maken naar de andere kant vd gang… echt hilarisch! X)

Busrit; RIO DE JANEIROOOOO!! ; nog naar een avondmarktje geweest. Eindelyk met 4 andere Bahianen op de reis; ge kon ook alleen maar Rio doen van de reis, en 4 buitenlandse studenten van Bahia kwamen erby – eindelyk was ik niet meer de enigste! ^^)

3 februari;

Te voet citytrip , namiddag Pao de Açucar (Sugar Loaf, Suikerbrood) in het hotel dan gezwommen + een saunake gedaan ^^, ‘s avonds dan nog naar een voetbalmatchke gaan kyken in het Maracanã, zalig! :D

4 februari;

Laatste dag…. Maracanã bezocht – den Christo bezocht ^^ - derna naar het strand van Ipanema gegaan (strand naast het strand van Copacabana) – ons hotel was by the way op Copacabana! ^^ ‘s avonds dan nog samba- en funkdansles , suuuperzalig! X) afscheid nemen, gaan slapen om 4 uur, na eerst ng wa rondgetjold te hebben met Eva en Liesa, die belgischen, afscheid genomen van iedereen, dan van Eva om 4uur, en dan gaan slapen.

5 februari;

‘s ochtends nog wat meer afscheid genomen van de rest, met nog een stuk of 15 op nu een halflege bus ….. egt raar, normaal zaten er daar zo 40 mensen op … naar Sao Paulo, om daar dan myn vliegtuig te pakken. De beste laatste medereiziger ; Liesa! Thuisgekomen en drekt gaan slapen!

twas egt zaaaaaaaaaalig! kheb my super geamuseerd, superleuke mensen leren kennen, vooral van Europa omdat de mensen van het zuiden vd wereld maar toekomen in Brazilie vanaf februari (: moest ik het kunnen, ik zou het onmiddellyk opnieuw doen, die reis! echt een reis om noooit te vergeten!

tchauuu mensen!

1. great blog, following you now..

join my christmas giveaway!!!

kissess!!!

2. Thank you for your lovely comment on my blog :)